Ploggen met leerlingen

juni 14, 2023

Afgelopen woensdag 14 juni, heeft Angela de Jongh met haar Stichting Samen voor Inwoners, een paar leuke activiteiten georganiseerd op basisschool De Duif. Er werd begonnen op locatie Salamanderveen. IVNatuureducatie maakte met een leuk toneelstukje duidelijk dat we ons afval echt netjes op moeten ruimen. Daarna gingen de kinderen met veel enthousiasme zelf met grijpstokken (die ze mochten lenen van Reinis) park de Eendenkooi in om achtergelaten vuil op te rapen.

Dit alles werd aan locatie Snoekenveen nog even een keer herhaald. Alleen voor het vuil rapen kwamen ze tijd tekort. Na alle inspanningen stonden de tosti’s, fruit en limonade klaar in de tent achter de school en kon er op deze nationale buitenspeeldag ook nog met Oudhollandse spelletjes gespeeld worden.

JOZ was hierbij ook aanwezig net zoals twee enthousiaste dames van Be Yourself. De oma van Denrico sponsorde spontaan peren en aardbeienijsjes, die in dank werden aangenomen en opgegeten.

Wijkteam de Rietlandjes en Stichting WaterlandSpijkenisse waren ter ondersteuning aanwezig en Radio Rijnmond maakte er voor Dwars door Rijnmond een leuke reportage van. Gewoon een leuke dag dus. Dank aan leerkrachten, kinderen en ouders/vrijwilligers van CBS de Duif. Stichting Samen Voor Inwoners wil deze activiteit in de nabije toekomst voor alle basisscholen gaan organiseren.

Deze dag werd mogelijk gemaakt door de Woonbron euro. Iedereen kan de Woonbron euro aanvragen dus wil je ook een leuke activiteit voor je buurt organiseren? Vraag dan de Woonbroneuro aan. Stichting Samen voor Inwoners helpt je graag op pad

Delen op social media