Van energieparty naar energiek festival

juli 8, 2023

Botlek TV/LINQ Media in gesprek met wethouder Chris Hottentot

Op straat in Spijkenisse was er, behalve dan bij de poelier in winkelcentrum Akkerhof, geen kip te bekennen. De drukkende warmte hield de mensen binnen. Toch had nog een behoorlijk aantal mensen de energie weten op te brengen om op zaterdag 8 juli naar wijkcentrum de Akkers te gaan voor deelname aan de eerste, door stichting Samen voor Inwoners georganiseerde Energie-Partij van Nissewaard. Terwijl kinderen er in een aangrenzende ruimte lustig op los timmerden en bouwden aan een heus insectenhotel, luisterden hun (groot)ouders naar o.a. energiecoach Rob Weenink en Simone de Wijk van de stichting ‘BuurKracht’. De middag begon met een kort welkomstwoord en een interview van Joop van der Hor met wethouder Chris Hottentot (Nissewaard Lokaal) die deze dag van hot naar her fietste want na de Energieparty voegde hij zich onder een aanmerkelijk jonger publiek op het Under The Bridge festival. De energieke wethouder deed ook mee aan een quiz en bleek, samen met twee andere bezoekers, de hoogste score te hebben ofwel de minste fouten. In deze reportage van Roel van Deursen ook een apart interview met Chris Hottentot over duurzaamheid binnen de gemeente Nissewaard. Organisatoren Angela de Jongh – Blijd en Heidi Gerritsen kijken, samen met u, terug op een geslaagde bijeenkomst en weten nu waar ze hun energie in moeten stoppen.

Jong Spijkenisse werkt mee aan oplossing woningnood

Tijdens de geslaagde Energieparty in wijkcentrum de Akkers, waar hun (groot) ouders zich lieten voorlichten over duurzaamheid en energiebesparing, timmerden de kinderen in de naastgelegen ruimte zogeheten Bijenhotels in elkaar, zonder overigens dat er een verbanddoos aan te pas hoefde te komen. En zo helpen jonge Spijkenissertjes het tekort aan woonruimte voor het bijenvolk te beperken, nu nog een oplossing voor woningzoekende grote mensen! (film: Roel van Deursen voor Botlek TV/LINQ Media)

Delen op social media